Partnereink
AHIMSZA jógaközpont
Lehóczki Laura
Szülésfelkészítő foglalkozás
Szülésfelkészítő foglalkozás

„Amikor megértjük azt, hogy a gyermek sorsa azon múlik, hogyan érzi magát az anya, miközben a szíve alatt hordja, akkor válik igazán világossá milyen fontos mindaz, ami az anya jó közérzetét fokozza.”

B. K. S. Iyengar

Kismamajóga

Nekünk, nőknek egy leírhatatlanul gyönyörű feladat, s egyben fejlődésre való lehetőség az, hogy gyermeket szülhetünk. Aki hordott már szíve alatt gyermeket, tudhatja, hogy a várandósság nem csupán fizikai változások sorozata. Gyermektelenségből az anyaságba való átalakulás kilenc hónapja életünk egyik legszebb ajándéka.
A várandósság időszakában van a legnagyobb szükség arra, hogy testünket jó karban tartsuk. Erre a kismamajóga biztonságos módszer. Azok is gyakorolhatják, akik eddig még nem jógáztak. A rendszeres gyakorlók új elemeket ismerhetnek meg, amelyek nem megterhelők jelenlegi állapotukban. A gyakorlatok követik a várandósság egyes szakaszainak igényeit. A statikus elemek könnyítve, lágyítva jelennek meg, kiegészítve vajúdást, szülést segítő mozgásokkal.
A kismamajóga segít megelőzni a várandósság alatt fellépő problémákat, hangulati ingadozásokat. Erőssé, rugalmasabbá teszi a testet, ezzel készítve fel a szülésre. Javítja a testtartást, elősegítve, hogy a baba a megfelelő u.n. optimális szülési pozícióba kerüljön méhen belül. Megerősíti a medencealap izmait, megőrzi a kismedencei szervek egészségét.
Jógalégzések segítenek az összpontosításban, relaxációban, a belső figyelem megteremtésében. Vajúdás, szülés során a fájdalom leküzdésében, megteremtve a gyengéd szülés - gyengéd születés lehetőségét. A befele figyelés növeli az önbizalmat, intuíciót.

Kismamajóga

A relaxáció az elengedés, a belső csend állapota. A relaxált elme képessé válik az elfogadásra. Segít a babával való korai kapcsolatfelvételben, a kölcsönös bizalom és szeretet érzésének erősítésében.
A kismamajóga segít megküzdeni az aggodalmakkal, stresszel, ami a baba születésének körülményeit, és egész életét befolyásolja. A jógaórák megtanítják a várandós anyákat, hogyan lépjenek kapcsolatba állandóan változó testükkel, megtanítják érzékelni a változásokat, és megadják a pozitív változtatás lehetőségét, felkészítenek a szülésre.
A várandósság alatt végzett rendszeres jógagyakorlás segíti a szülés utáni regenerációt.

„Ha kismamajógát gyakorolsz, az nem azt jelenti, hogy tökéletes lesz a szülésed, hanem hogy képes leszel elfogadni a Te szülésed tökéletességét attól függetlenül, hogy terveid szerint alakul-e, vagy sem.”

Rachel Yellin